Voeding

5 Gezonde Snacks Om Mee Te Nemen

Sinds ik stage aan het lopen ben heb ik meer behoefte aan een snack in de middag. Ik grijp het liefst niet naar een kant-en-klare muesli reep die vol met toegevoegde suikers zit. Liever kies ik voor een snack die lekker en voedzaam is. In dit blog schrijf ik mijn 5 favoriete gezonde snacks op. Ook belangrijk: ze zijn makkelijk om mee te nemen voor onderweg. 

  1. Boterham met pindakaas en banaan
    Als echte broodliefhebber kan ik nooit genoeg krijgen van brood. Daarom neem ik vaak een extra boterham mee als tussendoortje. De combinatie brood, pindakaas en banaan vind ik ideaal. Het brood en de banaan zorgen voor de nodige suikers en de pindakaas zorgt voor de vetten en eiwitten waardoor je lang verzadigd bent. Pluspuntje: extra dosis vezels (goed voor de stoelgang).

    2. Geroosterde pompoenpitten met rozijnen
    Al geruime tijd heb ik van die handige kleine bakjes van het merk Sistema. Hier stop ik altijd wat geroosterde pompoenpitten/noten met rozijnen in (ander gedroogd fruit kan ook). Zo kan ik bij een kleine trek toch even wat rozijntjes en pitjes wegsnoepen. Soms zijn een paar rozijntjes/pompoenpitten al voldoende om er weer tegenaan te kunnen.

    3. Bananenbrood
    Onlangs had ik een heerlijk bananenbrood gebakken. Smeuïg, vullend en verrassend zoet. Ideaal als snack. Vooruit, een likje pindakaas erop. Vaak ben ik na het eten van bananenbrood weer voor twee uur verzadigd. Er is toch niks leukers dan je eigen zelfgemaakte producten te eten?

    4. Nakd repen
    Oke, deze zijn dan wel kant-en-klaar, maar ik vind ze verdomd lekker. En handig. Nakd repen bevatten geen toevoegde suikers (alleen suikers die van nature in de ingrediënten aanwezig zijn) en door de toevoeging van noten en/of soja in de producten zijn ze ook lekker vullend. Enig nadeel: ze zijn redelijk prijzig. €2,99 voor 4 repen.
    5. Geroosterde kikkererwten
    Ik ben dol op kikkererwten. Het liefst geroosterd. Krokant, knapperig en vol smaak. Ze zijn ideaal om mee te nemen. In een bakje of gewoon in een plastic zakje (niet heel duurzaam). Kikkererwten zijn door de combinatie van vezels en eiwitten ontzettend voedzaam. Zelfs het Voedingscentrum raadt aan om meer peulvruchten op het menu te zetten, dus waarom niet als tussendoortje?

Welke producten gebruik jij als tussendoortje? Of heb jij geen behoefte aan een tussendoortje? Ik ben benieuwd naar jouw idee hierover!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *