Persoonlijk,  Voeding

Wat ik eet op een doordeweekse dag!

Tijd om weer eens een voedingsdagboek online te doen. Ik heb een dag bijgehouden wat ik allemaal gegeten en gedronken heb en daar een verslag van gemaakt! Zie hieronder het resultaat.

Vanochtend startte ik mijn dag met een fijne workout. Ik doe 30 minuten HITT en 30 minuten een upperbody krachttraining (armen en core). Nadat ik gedoucht en aangekleed ben is het tijd om mijn ontbijt klaar te maken.

ONTBIJT
Mijn ontbijt bestaat altijd uit havermout. Ik gebruik hiervoor 75 gram havermout, 1/2 banaan, 250 ml ongezoete sojamelk, 150 gram geraspte wortel en 1 scoop (vegan) eiwitpoeder. Dit kook ik in een pannetje en top het af met 15 gram geroosterde zonnebloempitten, 1 kiwi, 2 mandarijntjes en 3 el soja kwark.

In de tussentijd heb ik nog 15 km gefietst omdat het zo’n mooi weer was. Ook zijn de boodschappen gedaan die ik lopend gedaan heb. Vervolgens is het alweer 14:00 en begin ik zin te krijgen in mijn lunch.

LUNCH
Ik lunch met 2 volkoren boterhammen die ik besmeer met zelfgemaakte hummus, 1 roggebrood met pindakaas en een halve banaan. Daarbij eet ik een salade van 2 geroosterde tomaten, 4 el rode kool met appel, 150 gram champignons en 200 gram boerenkool die ik in de oven heb geroosterd.

DINER

Mijn avondeten was een pizza! De bodem was van het merk Magioni! Als garnering koos ik 1 aubergine, 250 gram sperziebonen, 2 tomaten, 50 rode kool en 1 eetlepel edelgistvlokken. Daarbij nog een kleine salade van de overgebleven groenten. Genoeg groenten als je het mij vraagt.

AVONDSNACK

Na het avondeten heb ik altijd trek in iets zoets. Ik eet daarom nog een appel, 2 kiwi’s, 200 gram kwark en 3 el zelfgemaakte granola.

VOEDINGSWAARDE

Alles wat ik gegeten heb is ingevuld in Cronometer. Zoals je ziet krijg ik alles in voldoende mate binnen (Vitamine D slik ik 3 keer per week met een algenolie supplement). En de eiwitten? Die zijn ook voldoende toch?

Disclaimer:

Dit is een voedingspatroon waar ik mij goed bij voel. Gezond eten is voor iedereen weer anders. Ook wil ik benadrukken dat de hoeveelheden ook voor iedereen verschillend zijn. Wellicht heb jij minder of meer nodig dan ik. Dit voedingsdagboek dient echt ter inspiratie.

Ook drink ik de hele dag door water en thee dat ik niet mee neem in het voedingsdagboek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: